Lezing: De kracht van vrouwelijke identiteit in de reclamewereld

Attie Schipper,
zaterdag 5 oktober, 15.00 uur

Wat als vrouwen de leiding hadden? Stel je een wereld voor waarin vrouwen altijd aan het roer stonden in de reclamewereld. Hoe zouden onze advertenties, ons zelfbeeld en onze samenleving er dan uitzien? In deze lezing duiken we diep in de hypothetische scenario’s van vrouwelijk leiderschap, onderzoeken we de historische en huidige representatie van vrouwen in reclame en delen we persoonlijke ervaringen en inzichten. Ontdek de kracht van vrouwelijke identiteit en laat je inspireren door de mogelijkheden van een andere toekomst.

Attie Schipper is een gepassioneerd ontwerper, designer en communicatiespecialist. Als oprichter en eigenaar van De Lijn, bureau voor Design, Reclame & Communicatie in Hengelo, heeft zij haar expertise ingezet voor zowel profit als non-profit organisaties. Haar specialisaties omvatten huisstijlen, grafische vormgeving, corporate communicatie, logo’s, identiteitsprogramma’s, communicatiestrategieën, brochures en websites.
Op 1 december 2024 bestaat De Lijn 40 jaar, en daarmee een van de oudste bureaus van Twente!

Naast haar werk bij De Lijn zet Attie zich ook in als businesscoach voor het ROZ, en Move2Social, waar ze startende en gevestigde ondernemers helpt met hun ondernemingsplannen en groeistrategieën. Daarnaast is Attie actief als bestuurslid voor het Jeugdfonds voor Sport & Cultuur Hengelo-Borne en Humanitas Twente, waar ze haar passie voor maatschappelijke betrokkenheid en cultuur combineert met haar uitgebreide ervaring in communicatie en design.

deze lezing is georganiseerd in het kader van de foto-expositie Vrouwelijke Identiteit